سون: از مورینیو دلخور شدم-راهبرد معاصر

 سون: از مورینیو دلخور شدم

 سون هیونگ مین، ستاره کره جنوبی، یکی از بازیکنان کلیدی تاتنهام در یک دهه گذشته بوده است، اما این امر مانع از آن نشد که او تحت هدایت ژوزه مورینیو مورد سرزنش قرار نگیرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 04
کد خبر: ۲۵۳۱۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ این بازیکن ملی‌پوش کره جنوبی در سال 2015 از بایرن لورکوزن آلمان به تاتنهام پیوست و مبلغ 22 میلیون پوند برای او پرداخت شد. این هزینه برای تاتنهام بسیار سودآور بوده است، زیرا سون توانسته است 162 گل در 408 بازی برای این باشگاه شمال لندن در تمام رقابت‌ها به ثمر برساند.

با وجود موفقیت‌های فردی، سون نتوانسته است با تاتنهام به قهرمانی دست یابد و نزدیک‌ترین فاصله او به قهرمانی، نایب قهرمانی در جام اتحادیه و لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

سون در طول دوران حضورش در تاتنهام برای چندین مربی مختلف بازی کرده است و بین سال‌های 2019 تا 2021 تحت هدایت مورینیو بوده است.


مورینیو در اکثر باشگاه‌هایی که مدیریت کرده است، از جمله پورتو، چلسی، اینتر میلان، رئال مادرید، منچستریونایتد و رم، به موفقیت‌های جامی دست یافته است.

اما مورینیو در آستانه فینال جام اتحادیه 2021 مقابل منچسترسیتی از تاتنهام اخراج شد و اگر او در آن زمان سرمربی بود، چه کسی می‌داند که شاید انتظار تاتنهام برای قهرمانی که از سال 2008 آغاز شده بود، پایان می‌یافت.

سون در بازتابی از مدیریت خود تحت هدایت سرمربی فعلی فنرباغچه زمانی را به یاد آورد که مربی پرتغالی او را در مقابل هم‌تیمی‌هایش سرزنش کرد.

 
مورینیو سون را به دلیل پیشنهاد عدم تمایل به حضور در یک بازی فیزیکی‌تر تعویض کرد که سون از این موضوع ناراحت شد.

با این حال، کاپیتان کره جنوبی فاش کرد که مورینیو پس از بازی برای او پیامک فرستاده و از او عذرخواهی کرده و دلیل سرزنش خود را توضیح داده است که باعث رفع سوءتفاهم بین دو نفر شده و سون را احساس بهتری کرد، زیرا مربی پرتغالی او را بهترین بازیکن تاتنهام نامید.

سون در مصاحبه‌ای به زبان مادری خود گفت: "یک بار مورینیو در طول بازی من را سرزنش کرد. او گفت: "من فکر نمی‌کنم تو بخواهی در بازی با تیم‌هایی مثل برنلی یا استوک (بازی‌های خشن) باشی" و من مقابل همه بازیکنان بسیار ناراحت شدم، من 18-19 ساله نیستم که اینطور با من رفتار شود.

بعد از بازی مربی به من پیامک داد. او گفت: "قصد من هدف قرار دادن و آزار دادن تو نبوده است. اما باید مطمئن شوم که بازیکنان دیگر تنبل نیستند و باید با سرزنش بهترین بازیکن تیم به آنها نشان دهم و برای من آن بازیکن تو هستی."

و بعد از خواندن آن پیامک، احساس خوبی داشتم."/ورزش سه

کلمات کلیدی: ژوزه مورینیو
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده